آخرین اخبار
کد مطلب: 80655
ساعت 22:55 امشب ايران در برابر تمام لهستان صف‌آرايي مي‌کند
تاریخ انتشار : 1393/06/22 11:07:55
نمایش : 1643
تيم ملي واليبال مردان ايران در سومين ديدار خود از مرحله دوم رقابت هاي جهاني لهستان ساعت 22:55 امشب به مصاف لهستان؛ ميزبان مسابقات مي رود.
به گزارش سلام لردگان، تيم ملي واليبال مردان ايران در سومين ديدار خود از مرحله دوم رقابت هاي جهاني لهستان ساعت 22:55 شنبه شب به مصاف لهستان؛ ميزبان مسابقات مي رود. تيمي با سه طلا، سه نقره و يک برنز جهان و المپيک که حالا با ميزباني در پيکارهاي اين دوره، قصد دارد به تعداد مدال هاي جهاني اش بيفزايد. آخرين بار در مسابقات قهرماني جهانِ سال 2006 بود که لهستان مدال نقره اين مسابقات را به گردن آويخت. لهستان با دراختيار داشتن بازيکناني همچون وِلازلي و وينيارسکي و همچنين با تکيه بر دانش کادر فني اش به رهبري استفان آنتيگاي فرانسوي در مسابقات امسال با صدرنشيني در گروه يک، به مرحله دوم رسيد و در دو بازي ابتدايي اش در اين مرحله اگرچه از امريکا شکست خورد ولي با غلبه بر ايتاليا به بازيابي توان روحي خود پرداخت. آنچه بيش از هر چيز درباره لهستان و نتيجه هايش گفتني است، به هواداري پور شور و نشاط مردم اين کشور برمي گردد که باعث شده بر توان گروهي اين تيم نيز افزوده شود و به اين ترتيب، در هر بازي شاهد عملکرد فوق العاده اي از سوي بازيکنان لهستان باشيم. چراکه در پيش چشم هواداران دو آتشه خود و با حمايت بي دريغ آنها توپ مي زنند و طبيعي است که انگيزه و روحيه بالايي هم براي کسب پيروزي مقابل حريفانشان داشته باشند. به قول سرمربي ايران؛ لهستاني ها خوب اند ولي در خانه سوپرمن اند.

لهستان اکنون با 12 امتياز در رده دوم جدول گروه پنچ مسابقات قرار دارد و براي قطعي شدن صعودش به مرحله سوم رقابت ها نياز به سه امتياز بازي ايران دارد. لذا با تبليغات گسترده و همچنين آمادگي کامل براي کسب يک پيروزي همه جانبه، امشب در سالن 14 هزار نفرۀ شهر غوچ با نام اطلس حاضر مي شود و از اين ميدان چيزي نمي خواهد مگر پيروزي و سه امتياز.

لهستان تاکنون چهار بار ايران را شکست داده و سه بار نيز در برابر ايران شکست را پذيرا شده است. رقابت هاي قهرماني جهان 1998 (3 – صفر)، جام قهرمانان قاره ها 2009 (3 – 1) و دو بار در مرحله برگشت دور بين قاره اي ليگ جهاني 2014 (3 – 1، 3 – صفر) چهار پيروزي لهستان مقابل ايران را نشان مي دهد. در عوض، ايران در جام جهاني 2011 (3 – 2) و دو بار در مرحله رفت ليگ جهاني 2014 (3 – 1 ، 3 – صفر) لهستان را مغلوب کرده است.

ايران که حالا با 11 امتياز در رده سوم جدول گروه پنج ايستاده و از شانس صعود برخوردار است، خوب مي داند که براي پيمودن راه ناهموار صعود به جمع شش تيم برتر مسابقات، بايد از لهستان امتياز بگيرد تا بتواند سرنوشتش را خودش در ديدار آخرش مقابل صربستان رقم بزند.

ايران در هفت بازي برگزار کرده اش در اين رقابت ها رکورد شش پيروزي را از خود بر جا گذاشته و در پايان رقابت ها و در رده بندي نهايي مسابقات، در بدترين حالت ممکن 10 پله صعود را نسبت به دور گذشته به خود خواهد ديد. ولي حواسش جمع است و به کم هم قانع نيست. اين را در برابر حريفانش نشان داده و شنبه شب هم مي رود تا در هفتاد و هفتمين بازي اين دوره از مسابقات قهرماني جهان مقابل ميزبان پيکارها مصاف دهد و سرافرازانه بازي را به پايان برساند؛ نتيجه اي که اگر تيم بتواند بر اتمسفر سالن اطلس فائق آيد؛ دور از دسترس نيست. چه آنکه لهستان نه تنها از نظر فني و داخل ميدان، بر ايران برتري تامّ و تمام ندارد، بلکه در بسياري از موارد اين بازيکنان ايران اند که از برتري نسبي برخوردارند. اين را عملکرد بازيکنان دو تيم در هفت بازي گذشته شان ثابت مي کند. ملي پوشان ايران حالا در چهار فاکتور (دفاع، پاس، دريافت و ليبرو) در صدر فهرست بهترين ها قرار دارند و از جمله ستاره هاي اين مسابقات اند. همچنان که تيم ايران در مجموع، مخاطب شگفتي ها و تحسين حاضرين در مسابقات قرار گرفته است.

حالا نام "سيّد" (موسوي) ورد زبان خارجي هاست. کسي نيست که از استايل و کُشنده بودن دفاعش تعريف نکند.

"معروف" و هنر بازيسازي اش، نقل محافل کارشناسان واليبال بين الملل است.

"قائمي" را به ستون محکم دريافت تيم ايران مي شناسند.

"ظريف" را فقط ليبرو نمي دانند. کاپيتان عقب زمين برمي شمرند.

"بوبا" (کواچ)و شيوۀ کاري اش را مي ستايند.

به تيم ايران احترام مي گذارند و از آن به عنوان يک تيم بزرگ ياد مي کنند. تيمي که بردنش دشوار است. تيمي که براي شکست دادنش لهستاني ها بسيج شده اند.

ايران از دوره هاي گذشته رقابت هاي قهرماني جهان تاکنون، 2 بار در برابر ميزبان مسابقات ايستاده که هر دو بار (1970 – بلغارستان – 3 بر صفر / 2010 – ايتاليا – 3 بر 2) مغلوب شده است. اما بازي بزرگ 2014 – لهستان؛ جدال سوم ايران با ميزبان چه خواهد شد؟

**برنامه بازي هاي شنبه در رقابت هاي جهاني لهستان

مرحله دوم مسابقات قهرماني جهان عصر امروز؛ شنبه با انجام هشت بازي در چهار شهر لهستان پيگيري مي شود. برنامه بازي هاي شنبه به شرح زير است:

گروه پنج (شهر غوچ)
• ساعت 19:10: صربستان - فرانسه
• ساعت 22:55: لهستان - ايران

گروه پنج (شهر بيدگوشچ)
• ساعت 19:10: آرژانتين - ايتاليا
• ساعت 22:55: استراليا - امريکا

گروه شش (شهر کاتوويسا)
• ساعت 19:10: برزيل - کانادا
• ساعت 22:55: المان - روسيه

گروه شش (شهر وروکتواف)
• ساعت 19:10: فنلاند - چين
• ساعت 22:55: کوبا - بلغارستان

انتهاي پيام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس